5 Pantang Larang Semasa Berpantang

5 Pantang Larang Semasa Berpantang - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Berita Pagi Satu ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang 5 Pantang Larang Semasa Berpantang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Kecantikan, Artikel Kesehatan, Artikel Makanan, Artikel Mitos, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 5 Pantang Larang Semasa Berpantang
link : 5 Pantang Larang Semasa Berpantang

Baca juga


5 Pantang Larang Semasa Berpantang

Jika anda merupakan seorang ibu yang masih berpantang, anda haruslah menitik beratkan perkara-perkara yang dilarang agar ia tidak memudaratkan diri anda di masa akan datang.
Jangan Duduk Mencangkung
Para ibu boleh mengaami tumpah darah dan rahim terkeluar jika duduk dalam keadaan mencangkung.



Jangan Terlalu Aktif
Selepas bersalin, para ibu disarankan untuk tidak terlalu aktif agar dapat memulihkan tenaga yang telah hilang. Lebih baik jika anda mengambil pembantu untuk seminggu pertama untuk mendapatkan rehat yang cukup.

Jangan Tidur Waktu Senja
Jangan sesekali tidur pada waktu senja kerana ia boleh menyebabkan penyakit gila. Ini kerana waktu senja adalah masa syaitan berkeliaran.

Jaga Ibu Jari Kaki
Jika ibu jari kaki anda tersadung atau terhantuk pada sesuatu, ia boleh menyebabkan bentan atau pitam. Oleh itu, anda haruslah lebih berhati-hati.

Jangan Makan Ubi-Ubian
Makanan ubi-ubian tidak dibenarkan untuk ibu berpantang kerana ia boleh menganggu pencernaan yang boleh menyebabkan sakit dan juga kembung perut. Manakala penyakit tersebut boleh berjangkit pada anak.

Oklah pada para ibu sekalian harap dapat membantu,  
Berminat nak dapatkan bentuk badan yang menawan, langsing?
klik http://ift.tt/2o8GP73




Demikianlah Artikel 5 Pantang Larang Semasa Berpantang

Sekianlah artikel 5 Pantang Larang Semasa Berpantang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: