3 Adab Melayan Tetamu Di Hari Raya

3 Adab Melayan Tetamu Di Hari Raya - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Berita Pagi Satu ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang 3 Adab Melayan Tetamu Di Hari Raya, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Kecantikan, Artikel Kesehatan, Artikel Makanan, Artikel Mitos, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 3 Adab Melayan Tetamu Di Hari Raya
link : 3 Adab Melayan Tetamu Di Hari Raya

Baca juga


3 Adab Melayan Tetamu Di Hari Raya

Tetamu yang datang berunjung ke rumah dianggapsebagai satu rezeki. Oleh yang demikian, umat islam wajib melayan tetamu yang hadir. Amalkan adab-adab melayan tetamu ketika tibanya lebaran! Antaranya ialah:

Tunjuk muka yang manis
Jangan sesekali menunjukkan muka yang tidak disenangi ketika kedatangan tetamu dan ramahkan diri untuk berbual dengan tetamu. Walaupun anda berasa penat, maniskan muka semampu yang boleh agar tetamu rasa kedatangannya disenangi.


Beri layanan yang baik
Sambut tetamu dengan berjabat tangan dan bermanis muka. Jangan menyombong diri. Berikan layanan terbaik kepada tetamu dengan bertanyakan khabarnya.

Sediakan jamuan yang termampu
Berikan layanan terbaik dengan menghidangkan makanan kepada tetamu mengikut kemampuan anda. Jangan melakukan pembaziran dengan menyediakan makanan di luar kemampuan anda. Makanlah bersama-sama tetamu agar dia berasa selesa.

You all para wanita sekalian, kena jaga body, agar sentiasa cantik, mantap, ramping dan menawan, Kan you all nak mulakan hidup baru dengan jodoh yang baru, barang second kan... kenalah gilap balik kasi cun melecun macam anak dara.. .well lagi mantap dari anak dara tau...So admin nak share pakai la korset agar nampak lebih cantik dan menarik...Try islalisa corset




Demikianlah Artikel 3 Adab Melayan Tetamu Di Hari Raya

Sekianlah artikel 3 Adab Melayan Tetamu Di Hari Raya kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: