3 Tips Berbuka Puasa Secara Sihat

3 Tips Berbuka Puasa Secara Sihat - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Berita Pagi Satu ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang 3 Tips Berbuka Puasa Secara Sihat, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Kecantikan, Artikel Kesehatan, Artikel Makanan, Artikel Mitos, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 3 Tips Berbuka Puasa Secara Sihat
link : 3 Tips Berbuka Puasa Secara Sihat

Baca juga


3 Tips Berbuka Puasa Secara Sihat

Apabila berpuasa,kita harus menjaga pemakanan. Contohnya ketika bersahur dan juga berbuka kerana ia secara tidak langsung memainkan peranan penting. Anda harus tahu bagaimana untuk berbuka puasa secara sihat dengan memilih menu makanan yang tepat bagi menjaga tubuh badan agar kekal sihat.

Segerakan Berbuka Puasa
“Orang-orang akan terus berada dalam kebaikan selama mereka menyegerakan berbuka.” [HR Al Bukhari dan Muslim]
Menunda waktu berbuka puasa tidak disarankan kerana umat Islam sememangnya digalakkan untuk menyegerakan waktu berbuka puasa kerana ia adalah aspek penting dalam bulan Ramadhan.


Berbuka Puasa Tanpa Makan Secara Berlebihan
Makanlah secara sederhana. Selain tidak sesuai dengan adab Islam, makan secara berlebihan ketika berbuka puasa boleh menyebabkan permasalahan pada saluran pencernaan anda. Ini kerana ia memerlukan waktu untuk memproses makanan selepas mengalami kekurangan kalori disebabkan seharian berpuasa.


Berbuka Puasa Dengan Kurma dan Air
Sebagaimana yang diketahui, kurma adalah satu makanan wajib di bulan Ramadhan. Ia mengandungi nutrisi di samping mengikuti sunnah Nabi dengan memakan kurma terlebih dahulu sebelum menjamu makanan lain.

Selamat mencuba. Paling penting jangan lupa pakai corset. Kalau perut nampak dah tak cantik, orang mengata plak... so please la pakai hokey....
Click sini islalisa.com



Demikianlah Artikel 3 Tips Berbuka Puasa Secara Sihat

Sekianlah artikel 3 Tips Berbuka Puasa Secara Sihat kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: