5 Risiko Mengandung Rapat Lepas Caesarean

5 Risiko Mengandung Rapat Lepas Caesarean - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Berita Pagi Satu ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang 5 Risiko Mengandung Rapat Lepas Caesarean, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Kecantikan, Artikel Kesehatan, Artikel Makanan, Artikel Mitos, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 5 Risiko Mengandung Rapat Lepas Caesarean
link : 5 Risiko Mengandung Rapat Lepas Caesarean

Baca juga


5 Risiko Mengandung Rapat Lepas Caesarean

Berapakah jarak yang sesuai untuk hamil jika anda bersalin secara Caesarean? Kebanyakan pakar menyatakan para ibu yang bersalin secara Caesarean haruslah merancang kehamilan seterusnya selepas tempoh dua tahun. Ini kerana terdapat pelbagai risiko yang boleh berlaku kepada anda. Antaranya:

Parut pembedahan belum sembuh sepenuhnya
Mungkin parut pembedahan terdahulu belum sembuh sepenuhnya dan ia mudah terbuka.
Komplikasi kehamilan
Anda mungkin akan mengalami komplikasi kehamilan seperti uri melekat (placentra accreta), uri bawah (placenta praevia) atau komplikasi lain.

Rahim koyak
Sememangnya doktor sukar menangani proses kelahiran ibu. Ini kerana koyakan yang berlaku boleh menembusi ke seluruh ketebalan dinding rahim hingga ke permukaan luar.

Tumpah darah
Sukar menangani masalah tumpah darah sehingga memerlukan pemindahan darah, pembedahan membuang rahim dan lain-lain.

Kemudaratan kepada ibu dan bayi
Anda bukan sahaja boleh kehilangan banyak darah, malah anda mungkin mengalami komplikasi yang teruk akibat pendarahan di mana bekalan darah kepada bayi boleh terputus sehingga boleh memberi kesan tidak baik kepada organ-organ bayi seperti buah pinggang dan otaknya juga.

Oleh yang demikian, para suami haruslah bersabar dengan tabiat isteri kerana ia hanyalah sementara.
Selamat mencuba. Paling penting jangan lupa pakai corset. Kalau perut nampak dah tak cantik, orang mengata plak... so please la pakai hokey....
Click sini islalisacorset.com



Demikianlah Artikel 5 Risiko Mengandung Rapat Lepas Caesarean

Sekianlah artikel 5 Risiko Mengandung Rapat Lepas Caesarean kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: