4 Menu Wajib Di Hari Raya Pertama

4 Menu Wajib Di Hari Raya Pertama - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Berita Pagi Satu ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang 4 Menu Wajib Di Hari Raya Pertama, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Kecantikan, Artikel Kesehatan, Artikel Makanan, Artikel Mitos, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 4 Menu Wajib Di Hari Raya Pertama
link : 4 Menu Wajib Di Hari Raya Pertama

Baca juga


4 Menu Wajib Di Hari Raya Pertama

Sambutan Aidilfitri sememangnya meriah di kalangan masyarakat Malaysia. Lebih-lebih lagi juadah yang dihidangkan di hari raya pertama di mana ia bergantung kepada negeri. Antara juadah wajib yang pasti ada setiap lebaran adalah:

Lemang
Ia diperbuat daripada beras pulut yang dimasak menggunakan buluh. Lemang merupakan makanan tradisi pada hari raya di mana ia juga adalah hidangan istimewa sejak 1864.


Nasi Impit (Ketupat)
Ia dikenali sebagai ketupat segera yang dibungkus menggunakan plastik. Menu ini biasanya dihidangkan bersama kuah kacang, lontong, serunding mahupun rendang. Terdapat dua jenis iaitu ketupat nasi yang diperbuat daripada beras dan juga ketupat pulut yang menggunakan beras pulut.

Rendang
Ia adalah makanan bersantan yang sesuai dihidangkan bersama pulut kuning, lemang atau nasi. Lemang adalah salah satu menu wajib ketika hari raya Aidulfitri dan jga Aidiladha.


Kuah Kacang
Tidak lengkap jika hanya menghidangkan rendang tanpa kuah kacang. Ia sangat sesuai dimakan besama nasi impit, lemang dan juga ketupat.

Laki babe, kalau diorang nampak aweks diorang ni cantik, nampak muda, dan pandai melawa dan jaga badan, sayang nak ditinggalkan babe. Sebab tulah babe, laki rela pujuk memujuk pompuan yang cantiks. You all jagalah body...jangan nampak gempal berisi...Cuba pakai corset. babe
Islalisa Corset yang paling terbaik bebe. Dah ramai orang try dah banyak testimoni, Try la babe.







Demikianlah Artikel 4 Menu Wajib Di Hari Raya Pertama

Sekianlah artikel 4 Menu Wajib Di Hari Raya Pertama kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: