4 Tips SIhat Bulan Ramadhan

4 Tips SIhat Bulan Ramadhan - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Berita Pagi Satu ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang 4 Tips SIhat Bulan Ramadhan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Kecantikan, Artikel Kesehatan, Artikel Makanan, Artikel Mitos, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 4 Tips SIhat Bulan Ramadhan
link : 4 Tips SIhat Bulan Ramadhan

Baca juga


4 Tips SIhat Bulan Ramadhan

Tahukah anda bagaimana untuk tampil sihat lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan? Sudah pasti anda akan berasa letih kerana terpaksa menahan lapar dan dahaga seharian. Oleh itu, anda boleh mencuba beberapa tips di bawah!

Minum banyak air
Ia bagi mengelakkan dehidrasi. Anda perlu minum 6-8 gelas air sehari. Selain itu, anda boleh minum air buah-buahan atau susu rendah lemak.



Bersahur
Ia amat penting kerana anda terpaksa menahan lapar dan dahaga hampir seharian. Pastikan sahur anda mengandungi protein, vitamin, lemak dan juga mineral yang dapat memberikan anda rasa kenyang.

Lakukan Aktiviti Fizikal
Anda boleh meningkatkan metabolisme dengan melakukan aktiviti fizikal setengah jam sebelum berbuka atau selepas makan. Elakkan melakukan aktiviti di bawah cahaya matahari.

Ambil Suplemen
Pengambilan suplemen dapat memberi nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Ini kerana agaksukar untuk memastikan diet di bulan Ramadhan ini.

Jangan ketinggalan untuk dapatkan Isalisa Corset agar tampak cantik dan menawan. Klik di sini islalisa.com



Demikianlah Artikel 4 Tips SIhat Bulan Ramadhan

Sekianlah artikel 4 Tips SIhat Bulan Ramadhan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: